Pre rýchlejšie odstraňovanie následkov kalamity kontaktujte linky zimnej služby
Prosíme obyvateľov Petržalky, aby v prípade nahlasovania úsekov, ktoré je potrebné vyčistiť od snehu a ľadu kontaktovali priamo linky na to určené. Urýchli sa tak práca a samotné odstránenie vrstvy snehu a ľadu z chodníkov a ciest.
V prípade komunikácii 3. a 4. triedy (tzv. „vnútrosídliskové cesty“ a chodníky) kontaktuje Miestny podnik verejnoprospešných služieb Petržalka (VPS) na nepretržitej linke 0905 902 254. Je lepšie, ak namiesto sekretariátu starostu miestneho úradu kontaktujete priamo pracovníkov VPS, ktorí pohotovo reagujú na všetky podnety od obyvateľov. Sekretariát starostu všetky hlásené podnety samozrejme príjme, ale rovnako ako obyvatelia ich hlási pracovníkom VPS, tým sa predlžuje čas vyčistenia nahláseného úseku. Pozrite sa ako pracovníci VPS pracujú.
Radi by sme upozornili aj na to, že nie všetky cesty a chodníky v Petržalke má na starosti petržalská samospráva. Cesty 1. a 2. triedy (cesty, po ktorých premáva MHD) a chodníky v tesnom dotyku týchto ciest má na starosti hlavné mesto Bratislava. Pre rýchle odstránenie následkov kalamity na týchto úsekoch je dôležité kontaktovať dispečing Oddelenia cestného hospodárstva hlavného mesta SR na telefónnom čísle 02/59 35 67 61. Rovnako, za čistotu chodníkov a terás, ktoré sú priľahlé k obytným stavbám, alebo podnikateľským objektom sú zodpovední ich správcovia alebo majitelia. Podrobnejšie vymedzenie zodpovednosti za zimnú údržbu komunikácií, resp. odstránenie ľadu z chodníkov záujemcovia nájdu v spomínanom VZN č. 1. z roku 2001.
Najčastejšie sa obyvatelia Petržalky sťažujú práve na zľadovatené chodníky, ktoré sú v správe hlavného mesta Bratislava. Potvrdila to aj vedúca oddelenia životného prostredia miestneho úradu Jana Jecková a dodala, že mestská časť je v častom kontakte s pracovníkmi Oddelenia cestného hospodárstva hlavného mesta. „Keďže nie všetci správcovia bytových domov vedia, ktoré časti chodníkov majú na starosti práve oni, môžu sa na nás obrátiť e-mailom na jana.jeckova@petrzalka.sk a my im pošleme mapku aj s ohraničením územia, o ktoré sa majú starať. Ak majú záujem, môžeme ísť s nimi aj priamo do terénu,“ povedala Jecková.
Viacerí sa na petržalský miestny úrad obracajú aj s otázkou, kto je zodpovedný za nevysypané kontajnery na komunálny odpad. Podľa informácií spoločnosti OLO a.s., v zákazníckom centre OLO evidujú stovky sťažností na neodvezený zmesový komunálny odpad a separovaný zber. Nevysypanie kontajnerov v OLO zdôvodňujú tým, že sa pre zľadovatené snehové mantinely a parkujúce autá nemôžu dostať ku kontajnerom. Ako sa v správe OLO ďalej uvádza, je možné sa so správcami bytových domov (ktorí sú zodpovední za čistotu chodníkov ku kontajnerovým stojiskám) dohodnúť na dočasnom premiestnení zberných nádob na miesto, kam sa vozidlá OLO dostanú bez problémov k smetným nádobám.