Za ukážkové zvládnutie novej povinnosti obcí pochválili petržalských úradníkov
Od januára 2014 vyplynula pre obce nová povinnosť pri vydávaní povolenia na zriadenie trhového miesta a na predaj výrobkov a poskytovanie služieb na trhovom mieste. Novelou príslušného zákona č. 361/2013 Z.z., ktorý upravuje používanie elektronickej registračnej pokladnice a s tým súvisiacimi predpismi, bola zavedená pre obce nová povinnosť, a to informovať Finančné riaditeľstvo SR o vydaní takéhoto povolenia.
Zjednodušene povedané musí predávajúci – trhovník – od nového roku predložiť obci fotokópiu strany „ZÁZNAM DAŇOVÉHO ÚRADU“ z knihy elektronickej registračnej pokladnice, na ktorom je zaznamenané pridelenie daňového kódu pokladnice. Ak predávajúci nie je povinný používať elektronickú registračnú pokladnicu, predloží obci čestné prehlásenie. S touto novou skutočnosťou sa museli obce vyrovnať iba s využitím spolupráce s príslušnými pracovníkmi Finančnej správy v Banskej Bystrici. Pracovníčky miestneho úradu z vlastnej iniciatívy vypracovali pre povinných vzor takéhoto čestného prehlásenia, aby bola nielen zabezpečená litera zákona, ale aby aj obyvateľom zjednodušili postup pri vybavovaní týchto dokladov a plnenia si svojich podnikateľských povinností. Na základe odporúčania Finančnej správy radia pracovníci Mestskej časti Bratislava-Petržalka aj ostatným obciam, ako sa s touto novou povinnosťou vysporiadať, za čo si celý Referát predbežnej právnej ochrany a podnikateľských činností vyslúžil pochvalu Ministerstva hospodárstva SR za kvalitné zvládnutie úloh súvisiacich s novelou zákona. Aj toto je jeden z dôkazov, že pracovníci miestneho úradu sa svojou činnosťou snažia obyvateľom procesy vybavovania potrebných dokladov a povolení, čo najviac uľahčiť a spružniť.