O prepravnú službu je záujem od prvého dňa
Maryla Korčeková dochádza z Mlynarovičovej na pravidelné rehabilitácie do zdravotného strediska na Šustekovej ulici. Pre zdravého človeka je to kúsok, ale pre niekoho, kto musí vážiť každý krok, je to bez dopravného prostriedku často neprekonateľná vzdialenosť. Ak nemôžu pomôcť s odvozom rodinní príslušníci, z dôchodku je nemožné platiť si taxík niekoľkokrát za týždeň na cestu tam aj naspäť.
„Už som sa nevedela dočkať, kedy začne prepravná služba fungovať. Veľmi mi pomôže, že ma cesta nestojí veľa, aj pán šofér bol ochotný mi pomôcť, takže som bola nadmieru spokojná,“ hovorí pani Maryla, ktorá je klientkou Zariadenia opatrovateľskej služby. Prepravná služba je na území Petržalky od 1. októbra novinkou, ale záujem o ňu každým dňom stúpa. Starosta Vladimír Bajan sa bol dnes opýtať obyvateľov Zariadenia opatrovateľskej služby, ktorí túto ponuku petržalskej samosprávy už stihli využiť, na ich postrehy, námety a možnosti zlepšenia. Preto pani Korčeková aj dnes ráno s úsmevom nasadala do priestranného vozidla Peugeot Partner s pomocou vodiča, ktorý ochotne pomôže s nastupovaním, vystupovaním, ale aj odprevadením až k lekárovi do čakárne.
„Na túto službu nemajú nárok len Petržalčania s ťažkým zdravotným postihnutím alebo klienti Strediska sociálnych služieb, ale aj tí, ktorí majú obmedzenia v pohybe len dočasné, ak majú napríklad zlomenú nohu alebo polámané rebrá,“ vysvetľuje starosta Vladimír Bajan a dodáva, že začiatkom budúceho roka by sa mal vozový park strediska rozrásť. Pribudne totiž vozidlo s otočným sedadlom a žeriavom na nakladanie invalidného vozíka.
Služba je obyvateľom k dispozícii počas pracovných dní v čase od siedmej do pol štvrtej a je potrebné si ju objednať minimálne deň vopred medzi 8.30 a 15.00 h na tel. č. 0903 290 378. „V kancelárii Strediska sociálnych služieb na Vavilovovej 18 musíte predtým vy alebo vami poverená osoba predložiť potrebné doklady – rozhodnutie o dôchodku, preukaz ŤZP, posudok z ÚPSVaR alebo potvrdenie lekára o nepriaznivom zdravotnom stave,“ dopĺňa riaditeľka strediska Soňa Chanečková a kým sa pani Maryla vráti z rehabilitácie, pripravia podľa požiadaviek spolu s vedúcou zariadenia harmonogram rozvozu na ďalší deň. Ako ďalej riaditeľka prezradila, zatiaľ sa len rozbiehajú, a tak vedia bez väčších problémov uspokojiť všetkých záujemcov o túto službu.