V Petržalke ubudlo tento rok viac ako 200 vrakov vozidiel
Oddelenie životného prostredia Miestneho úradu MČ Bratislava-Petržalka v zmysle zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov odoslalo, alebo umiestnilo na vozidlá za rok 2020 viac ako 200 výziev na odstránenie nepojazdných vozidiel.
Vedúca oddelenia životného prostredia Daniela Vašková Kasáková uvádza, že „na základe výzvy mestskej časti bolo dobrovoľne odstránených 154 vrakov vozidiel. Ide o nepojazdné vozidlá, dlhodobo odstavené vozidlá, vozidlá bez platnej STK a pod. Mestskou časťou bolo odstránených 51 vozidiel.“ Petržalský referát čistoty a poriadku na odstraňovaní vozidiel spolupracoval na základe zmluvy s autorizovanou spoločnosťou na zber a spracovanie starých vozidiel Autovrakovisko s.r.o.. Vozidlá boli spoločnosťou odťahované bez poplatku.
Celý proces odstraňovania vozidiel bol administratívne a časovo náročný. Prvým krokom bolo preverovanie informácií o držiteľoch nepojazdných vozidiel, následne žiadosti o preverenie informácií posielali zamestnanci referátu čistoty a poriadku na príslušné riaditeľstvo Policajného zboru SR , podľa toho, aké malo nepojazdné vozidlo EČV (Evidenčné číslo vozidla).
Po získaní týchto informácií mestská časť odoslala poštou výzvu na odstránenie vozidiel ich držiteľom. Odo dňa doručenia písomnej výzvy začala plynúť 60 dňová zákonná lehota na odstránenie vozidla.
„V prípade uplynutia lehoty, kedy vozidlo bolo odstavené stále na verejnom priestranstve, pristúpila mestská časť prostredníctvom zmluvného partnera k procesu odtiahnutia nepojazdného vozidla, resp. vozidla s neplatnou technickou a emisnou kontrolou.“, dodáva vedúca referátu čistoty a poriadku Lenka Špodová.
Momentálne je v riešení 74 vrakov vozidiel.
Agenda vrakov motorových vozidiel bola pridelená od 01.01.2021 pod referát mobility. V prípade podnetov ohľadom vrakov sa môžu Petržalčania obrátiť na miestny úrad prostredníctvom mailovej adresy vraky@petrzalka.sk.