Vymáhanie zákazu parkovania na chodníkoch od marca je nereálne
Veríme, že parlament to čo najskôr napraví.
Od 1. marca platí na Slovensku zákaz parkovania na chodníkoch bez toho, aby boli označené dopravným značením, ktoré to povoľuje.
Aj mestská časť Bratislava-Petržalka víta tento zámer a možnosť priamej regulácie parkovania na chodníkoch zo strany samospráv považuje za správnu. Od decembra 2021, kedy poslanci národnej rady s touto novinkou prišli, sme však všetci z obcí a miest upozorňovali, že termín 1. marec 2022 určite nestihneme. Žiaľ, stalo sa, čo sa nemalo a účinnosť novely na neskôr zákonodarci presunúť nestihli.
Ešte koncom minulého roka aj náš starosta Ján Hrčka avizoval, že aby sme vôbec s dopravnou políciou dokázali – v kontexte zlepšovania petržalského parkovacieho systému a v čase spúšťania celomestského parkovacieho systému PAAS z dielne bratislavského magistrátu – pripraviť a zrealizovať potrebné dopravné projekty, potrebovali by sme aspoň 12 extra mesiacov.
Situácia sa však pravdepodobne nezmení minimálne do polovice apríla, kedy by mohla do platnosti vstúpiť ďalšia novela cestného poriadku s odkladom zákazu parkovania na chodníkoch bez dopravného značenia do roku 2024, ktorá zatiaľ prešla len prvým kolom legislatívneho procesu v národnej rade.
Veríme, že sa tak stane, na dopravných riešeniach regulácie parkovania na chodníkoch už mesiace usilovne pracujeme a do tej doby súhlasíme s argumentmi kolegov z magistrátu i mestskej polície, ktoré považujú túto marcovú novinku v drvivej väčšine prípadov za nevymožiteľnú.
Ich kapacity aj v Petržalke potrebujeme na ďalšie, často naozaj dôležité úlohy. Preto sa aj my pýtame, aký má význam schváliť na papieri ďalšiu reguláciu, ktorú je, ako ukázalo prvých 10 dní, v praxi nereálne vymôcť?
Všetkých petržalských šoférov i našich návštevníkov preto v mene partnerov prosíme o zhovievavosť voči prípadným pokutám, ktoré vychádzajú z platných, i keď aj podľa nás nelogických právnych predpisov.
#parkovanievpetrzalke