Petržalská plaváreň dosiahla návštevnosť spred pandémie a pripravuje nový cenník

Zvýhodniť chce najmä Petržalčanov.

Jediná verejná plaváreň v Petržalke sa postupne vracia k návštevnosti spred obdobia koronakrízy. Pomáhajú rôzne vylepšenia a novinky, ako aj vyššia kvalita služieb. Na obzore sú i ďalšie.

Najvyššiu návštevnosť zaznamenala plaváreň v roku 2019, kedy ju navštívilo viac ako 206-tisíc ľudí. Za vlaňajšok ich bolo cez 187-tisíc, prevádzka však bola prerušená na približne tri mesiace.

Petržalská plaváreň sa tak môže opäť pochváliť návštevnosťou, ktorá je dokonca vyššia než kedykoľvek predtým. Otvorená pritom bola pred siedmimi rokmi – v septembri 2016.

 

Pribudnú masáže

Po nástupe nového vedenia Petržalskej plavárne sa obľúbené športovo-rekreačné zariadenie prevádzkované miestnou samosprávou dostalo opäť do formy, a to najmä zmysluplným zavedením viacerých systémových zmien a nových služieb.

Za všetky stojí za zmienku spojazdnenie dlhodobo nefunkčného toboganu, rozšírenie prevádzkových hodín saunového sveta či kompletné vyčistenie a renovácia vzduchotechniky. Plavárni sa tiež podarilo zaobstarať nový a užitočný mobiliár ako je sušička plaviek, najnovšie aj odolnejšie drevené ležadlá k bazénom a do saunovej relaxačnej miestnosti.

„Aktuálne pracujeme v spolupráci s kolegami z údržby na rekonštrukcii priestorov bývalého bufetu, v ktorých vzniknú masážne miestnosti. V ponuke budú prioritne klasické a športové  masáže,“ informuje o novej službe na plavárni jej konateľ Matúš Súlovec.

Permanentky na vzostupe

Ešte v novembri minulého roka prišla Petržalská plaváreň s ďalšou výhodnou novinkou – permanentkou s 10-percentným bonusom navyše zdarma a predĺženou platnosťou až na 365 dní.

Zvýhodnený kredit 22, 55 alebo 110 eur môžu pritom návštevníci plavárne využiť na všetky druhy ponúkaných vstupov.

Permanentky obľubujú z dôvodu výhodnej kúpy najmä pravidelní návštevníci plavárne, pre niektorých zas ide o vhodnú alternatívu darčeka.

„V minulom roku bola plaváreň zatvorená takmer tri mesiace z dôvodu pandémie a neplánovanej letnej odstávky. Napriek týmto nepríjemným okolnostiam sme dokázali predať stovky permanentiek, za čo návštevníkom veľmi pekne ďakujem,“ hovorí Súlovec, ktorý dodáva, že najväčší záujem o kúpu permanentiek je v zimných mesiacoch december a január.

Najnovšie štatistiky ukazujú, že vlaňajšie tržby len za nákup permanentiek dosiahli viac ako 62-tisíc eur, čo je o asi 13-tisíc menej, ako v najlepšom roku 2019. Počas časti TOP sezóny predaja permanentiek v januári 2022  však bola plaváreň kvôli pandémii zatvorená. 

Výhodnejšie vstupné pre domácich

Ako avizovalo vedenie plavárne minulý rok, v prípade, že by ceny energií aj naďalej prudko rástli, plaváreň by bola nútená buď obmedziť či pozastaviť niektoré atrakcie, alebo zvýšiť ceny vstupného.

Aj preto sa samospráva vybrala schodnejšou cestou a i v kontexte aktuálnej energetickej krízy zamýšľa upraviť cenník. 

„Ceny vstupného sa nemenili od otvorenia plavárne, teda už takmer sedem rokov. Z dôvodu vyšších úspor ako aj zabezpečenia vyššej kvality služieb je z dlhodobého hľadiska potrebné pristúpiť k zvýšeniu cien pre vybrané skupiny či najvyťaženejšie časy,“ vysvetľuje riaditeľ Petržalskej plavárne Marián Ščepánek.

Poukazuje zároveň na to, že nepôjde o radikálne zmeny a aj v tomto prípade sa budú snažiť hľadať kompromis v pomere cena-kvalita.

„Akékoľvek navýšenie cien by sa malo týkať predovšetkým obyvateľov bez trvalého pobytu v Petržalke. Rezidenti prispievajúci svojimi daňami do samosprávnej kasy tak budú konečne po rokoch férovo zvýhodnení,“ uzatvára Ščepánek.

K úprave cenníka by malo dôjsť koncom prvého kvartálu tohto roka.

web od 2day