Petržalka predstavila nový podnetový portál
Nápady na zlepšenia od obyvateľov dokáže riešiť ešte rýchlejšie a efektívnejšie.
Najľudnatejšia mestská časť moderný web PODNETY.PETRZALKA.sk vytvorila celý vo vlastnej réžii. Do konca roka na ňom nájdete všetky podnety zo všetkých ďalších platforiem.
Obyvatelia mestskej časti Bratislava-Petržalka majú už roky množstvo možností, ako vyjadriť svoju (ne)spokojnosť s kvalitou prostredia, v ktorom žijú. Či už ide o čistotu verejných priestranstiev, starostlivosť o zeleň alebo iné verejné služby ich samosprávy.
Svoje podnety, ktoré vo väčšine prípadov odkazujú na riešenie konkrétneho problému, môžu Petržalke adresovať osobne, telefonicky alebo pohodlne cez e-mail podnety@petrzalka.sk.
Obľúbeným nástrojom je aj online portál projektu Odkaz pre starostu, ktorý Petržalka využíva už od roku 2010 a cez ktorý prijala a odpovedala už na viac ako 5300 podnetov. Od roku 2020 samospráve pribudla aj mobilná aplikácia Petržalka.
Z dôvodu lepšej efektivity a rýchlosti reakcií sa však čoraz populárnejším stáva nahlasovanie podnetov cez správy alebo komentáre na sociálnych sieťach (nielen) mestskej časti a tiež cez chatovaciu aplikáciu Whatsapp na telefónnom čísle 0947 487 088.
Všetky spomínané komunikačné kanály spravujú zamestnanci a zamestnankyne referátu komunikácie petržalského miestneho úradu, ktorý je jedným z prvých kontaktov pre širokú verejnosť.
Riešenie na počkanie
Po novom sa mestská časť rozhodla portfólio nahlasovacích služieb rozšíriť o ďalšiu – nový podnetový portál PODNETY.PETRZALKA.sk. Bol vytvorený priamo samosprávou, najmä v snahe ešte viac zefektívniť riešenie aktuálnych, ale aj dlhodobo zanedbaných podnetov.
Vedúci petržalského referátu komunikácie Jozef Rybár tvrdí, že v 150-tisícovom sídlisku sa podnety zbierajú veľmi rýchlo. Ich riešenie však už také rýchle často nie je. Problémom podľa neho je aj ich nesprávne priraďovanie, keďže nie všetko, čo sa nachádza na území Petržalky rieši mestská časť.
„V našom 150-tisícovom sídlisku denno-denne zbierame desiatky nových podnetov, z ktorých mnohé sa nás ani netýkajú. Veľkú časť pozemkov a majetku vlastní magistrát hlavného mesta, štátne alebo súkromné podniky, čo mnoho obyvateľov, prirodzene, nevie a potom nás často nevedomky obviňujú z nedostatočnej starostlivosti,“ vysvetľuje Rybár.
Dodáva, že nový portál bude zároveň slúžiť aj ako verejne dostupný informačný kanál, kde si môžu obyvatelia jednoducho pozrieť, ktoré podnety sú riešené, v riešení, vyriešené alebo odstúpené na riešenie inej inštitúcií, podobne ako je tomu roky práve na platforme Odkaz pre starostu.
„Výhodou portálu je združenie všetkých podnetov pod jednu strechu, ich jednoduché nahlasovanie cez krátky formulár aj s možnosťou priloženia fotografií a určením adresného bodu na interaktívnej mape, no najmä ich rýchlejšie procesné spracovanie,“ tvrdí Rybár.
K ešte efektívnejšej komunikácií s obyvateľmi podľa jeho slov prispelo aj nedávne posilnenie tímu „podnetárov“, vďaka čomu sa Petržalke podarilo uzavrieť aj viac ako 10 rokov neriešené podnety.
Výhodný pre obe strany
Jedným z nich je aj Rybárov kolega Dávid Pavlík, ktorý si nový spôsob nahlasovania podnetov po trojmesačnej príprave a testovaní chváli.
“Nový portál prináša výhody pre všetky strany. Pre obyvateľov je to jednoduchosť nahlasovania podnetov, potvrdenie o ich prijatí či upozornenia na zmenu stavu ich riešenia. Pre náš úrad zas ide o zjednodušenie evidencie, ktoré budú odteraz na jednom mieste,“ uvádza petržalský podnetár.
Jedným dychom tiež dodáva, že za posledné štyri roky bolo Petržalke len cez Odkaz pre starostu adresovaných takmer 3-tisíc podnetov, týkajúcich sa hlavne nedostatočnej čistoty, zlého stavu ciest a chodníkov či odťahovania vrakov.
„Náš nový portál funguje podobne. Stačí do príslušných koloniek na webe alebo v mobilnej aplikácii napísať meno, mailovú adresu a systém okamžite ponúkne na výber zo 14 okruhov tém, ktorých sa podnet môže týkať,“ vysvetľuje Pavlík a na záver dodáva, že v prípade nápadov na vylepšenie ich novej platformy je samospráva do budúcna pripravená zapracovať akékoľvek z nich.