Ostrá kritika Hrčku na výstavbu električkovej trate

Mesto svojimi nezmyselnými obmedzeniami prekračuje všetky hranice.

Starosta Petržalky Ján Hrčka otvorene kritizuje primátora Matúša Valla kvôli viacerým dopravným obmedzeniam súvisiacim s výstavbou električkovej trate, ktorá je aktuálne najväčším dopravným projektom v Bratislave.

Výstavbu druhej etapy električkovej trate v Petržalke, ktorá bude spájať Bosákovu ulicu s Janíkovým dvorom, už viac ako tri roky sprevádzajú rôzne dopravné obmedzenia. S blížiacim sa termínom ukončenia prác a sprevádzkovaním trate sa v tomto roku stavebné práce na jednotlivých úsekoch zintenzívnili, čo prinieslo ešte viac obmedzení súčasne.

To sa nepáči šéfovi dotknutej samosprávy Jánovi Hrčkovi, ktorý dlhodobo kritizuje garanta projektu – Magistrát hlavného mesta Bratislavy. Prekáža mu najmä slabá intenzita stavebných prác v prvých dvoch rokoch výstavby, čo viedlo k výraznému omeškaniu projektu, ale aj nedostatočná informovanosť Petržalčanov zo strany magistrátu. Práve tí na výstavbu doplácajú najviac, aj keď by podľa Hrčku veľakrát nemuseli. A stačí pritom málo.

 

„Niektoré dopravné značenia na stavbe sú nezmyselne umiestnené, čo spôsobuje zbytočné brzdenie premávky a ohrozenie jej účastníkov v rozsahu väčšom, ako je potrebné. Chcel by som požiadať primátora hlavného mesta o preverenie aj úpravu niektorých dopravných obmedzení,“ interpeloval na riadnom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

Ako príklad uviedol úsek Jantárovej cesty, kde sú už tri mesiace umiestnené prenosné semafory. Okrem toho, že sú nefunkčné, na ceste sú postavené tak, že bránia obojsmernému prejazdu väčších vozidiel – autobusov či nákladných áut –, kvôli čomu už tri mesiace dochádza ku kolíznym situáciám.

K nepochopiteľným obmedzeniam patrí podľa neho aj zúženie jazdných pruhov na Námestí Hraničiarov, ktoré patrí k najfrekventovanejším cestám v Petržalke.

„Zo štvorprúdovej cesty, ktorá je po rekonštrukcii pripravená slúžiť v úseku minimálne desať metrov, je momentálne zúžená iba na jeden pruh, pričom by stačilo posunúť semafory o dva metre vedľa a vzniknú dva voľné pruhy,“vysvetľoval na margo zbytočne vznikajúcich kolón.

 

Termíny sa neustále posúvajú

 

Starosta Petržalky sa kriticky stavia aj k nedodržiavaniu termínov obmedzení, ktoré sa často presúvajú o celé mesiace, a to dokonca niekoľkokrát.

Napríklad obmedzenia na Šintavskej ulici mali pôvodne trvať do konca septembra, následne sa termín presunul na 20. novembra a momentálne je plánované otvorenie uzatvoreného úseku až v polovici decembra.

Do polovice decembra majú trvať dočasné obmedzenia aj na Romanovej – zúženie cesty na jeden jazdný pruh –, a na Šintavskej – budovanie zastávok mestskej hromadnej dopravy. Pôvodné termíny ukončenia prác boli koniec októbra a novembra.

Vo väčšine prípadov magistrát mestskú časť o týchto zmenách vopred neinformoval.

„Keby platilo jedno také obmedzenie v Petržalke, nepoviem nič, ale trpíme ich desiatky naraz, pritom by sme v mnohých prípadoch vôbec nemuseli,“ uzatvára Hrčka.

web od 2day