Diskusia 1.10.2012 13:00-14:00

Vaše otázky a odpovede

Jozef Daňo:
Pekný deň pán starosta, kedy bude v októbri Čaj o piatej? mám niekoľko otázok ale nechcem o tom hovoriť tu. Ďakujem Jozef Daňo

Starosta:
Dobrý deň, v októbri nám to časovo na Čaj o piatej nevychádza, dohodnite si termín na mojom sekretariáte.

Martin Čobej:
Dobry den, Chcel by som sa Vas opytat, ako to vyzera s projektom tzv. Multifunkcnym ihriskom na Wolkrovej "jama". Viem ze chalani z ESSl podavali projekt na jeho realizaciu. Vopred Vam dakujem za odpoved Martin Čobej

Starosta:
Podľa dostupných informácií takýto projekt neevidujeme.

Robo:
Dobry den, pan starosta, Chcel som sa spytat ako vnimate sucasne znenie zakona o ciernych stavbach a ci suhlasite so sucasnymi podmienkami a vyskou financnych postihov pre developerov a majitelov ciernych stavieb. Ak nesuhlasite, ma vobec mestske cast moznost ovplyvnovat politiku v tomto smere predkladanim navrhov zakoov a podobne? Dakujem za odpoved.

Starosta:
Obce nemajú zákonodarnú iniciatívu, ale osobne sa snažím ovplyvniť legislatívu z pozície podpredsedu ZMOSu. Aj preto žiadame Ministerstvo dopravy o urýchlené predloženie nového stavebného zákona, ktorý by riešil aj túto problematiku, zatiaľ sa snažím o spružnenie legislatívy v parciálnych oblastiach, ako napríklad urýchlené odstraňovanie malých čiernych stavieb (napr. bilboardy a pod.). Na druhej strane predstava zákonodarcov, že všetky čierne stavby odstráni samospráva je nevykonateľná, ide o alibizmus štátu - súdov, krajských úradov, ministerstva a pod. Tu nehovorím o "cigánskych" osadách, ale o veľkých čiernych stavbách, ktoré komplikujú život občanov.

Kamil E.:
Dobry den pan starosta, medzi ludmi sa sepka, ze na rohu ulic Sevcenkova a Belinskeho (pri danovom urade resp. parkovisku Plus 7 dni) ma mieste sucasnej zelenej plochy so stromami mvzniknut akasi vyskova budova. Snazil som sa zistit viac, no zatial je okolo toho ticho, nepodarilo sa mi dopracovat k ziadnej informacii, ktora by to potvrdzovala. Ma samosprava informacie o tejto planovanej vystavbe? Dakujem Kamil z Belinskeho

Starosta:
K takejto údajnej výstavbe nemáme žiadne informácie.

Alica Cséfalvayová:
Dobrý deň prajem, presne pred rokom sme Vás už poprosili o pomoc pri riešení problému s nájomcami bytu č. 38 na Bulíkovej 11 /Ruznarová Erika/. Vtedy ste nám vyšiel v ústrety, ale od tej doby nemáme aktuálne informácie. Môžem poprosiť o aktuálny stav veci? S pozdravom Ing. Alica Cséfalvayová

Starosta:
Pani Ruznarová sa odvolala voči rozhodnutiu prvostupňového súdu, vo veci koná Krajský súd, mestská časť sa bude riadiť jeho právoplatným rozhodnutím.

Ing. Marian Vanek:
Dobrý deň pán starosta. Som vlastníkom nehnuteľnosti na Gogoľovej ulici v Petržalke. Posledné roky tu bola zavedená mestská hromadná doprava (spoj č.80). Spolu s kamiónmi, ktoré si tu skracujú cestu i keď tieto prechod povolený nemajú, spôsobujú prepad vozovky na viacerých miestach. Minulý týždeň tu boli pracovníci, ktorý vyliali smolu do prepadajúcej sa vozovky, ako to robia už niekoľko rokov. Toto, ale riešenie nie je, nakoľko behom pár týždňov opäť bude vidieť prepadliny. Súčasne je vidieť i problémy s kanalizáciou (asi došlo k prelomeniu kanalizačnej rúry na vozovke), ktorá je tadiaľto vedená. Vodárne a kanalizácie však riešenie na správcovi komunikácie. Správcom komunikácie je asi MČ Petržalka, preverené to nemám, ktorá by mala zabezpečiť nápravu tohto stavu. Je len otázkou času, kedy sa prepadne dajaké vozidlo, alebo nebodaj autobus. Predsa len sme v hlavnom meste SR a takýto stav je neprípustný. Vopred ďakujem za spoluprácu.

Starosta:
My sa snažíme o túto cestu starať tak ako vieme, budeme však komunikovať s hlavným mestom, aby si cestu zobrali do správy, keďže tam jazdí MHD. Zároveň budem apelovať na políciu, aby striktne kontrolovali dodržiavanie vjazdu kamiónom.

Juraj:
Zdravim, chcel by som sa spytat co sa urobilo pre vodicov Petrzalke? Myslim, ze pocty a trend registrovanych aut hovori jasnou recou, ludia chcu jazdit autami, ako za teda zlepsila infrastruktura? Osobne som nepostrehol od volieb ziadne zlepsenia, viete ma poucit (parkovanie, nove vozovky, opravy vozoviek, rozsirenie vozoviek)? A to uz nehovorim o bus pruhoch pri vstupe do mesta cez Novy most...

Starosta:
Väčšinou možno jazdíte po cestách I. a II. triedy teda po tých, ktoré nie sú v správe mestskej časti, možno by to bola dobrá otázka pre hlavné mesto. My sa o svoje komunikácie staráme do tej miery, do akej máme financie. Problémom nie sú len cesty, ale aj terasy, chodníky, domy kultúry sociálne zariadenia, životné prostredie a o to všetko sa musíme starať za čoraz menej peňazí, ktoré nám prideľuje štát. Napríklad v tomto roku máme v Petržalke o 400 tis. eur menej z daní. A budúci rok bude podľa prognóz ešte horší...

Tomáš:
Dobry den pan starota, Chcel som sa spytat ci sledujete webovu stranku www.odkazprestarostu.sk a zdielane problemy nasledne riesite. Ak ano, ktore napriklad.

Starosta:
Sledujem všetky a všetky aj riešime. Je snáď len pochopiteľné, že neriešime iba tie, ktoré nie sú v našej kompetencii, o čom prevádzkovateľa informujeme a konkrétne podnety aj smerujeme kompetentným. Táto stránka však nie je jediným kanálom pre podnety obyvateľov.

anonym:
Dobrý deň, chcem sa spýtať, prečo Petržalka podporuje výstavbu električky do Petržalky, keď každému rozumnému človeku je jasné, že jej prínos z hľadiska dopravy je nulový, význam má iba na nabalenie sa kompetentných ľudí o provízie. Videli ste dopravnú štúdiu, ktorá by hodnotila električku do Petržalky ako výhodnú? Žiadna taká štúdia neexistuje. Viete vôbec o tom?

Starosta:
Obávam sa, že na takto položenú otázku sa nedá odpovedať, mám úplne opačný názor a chvalabohu nehrám sa na polyhistora a preto sa opieram o stanoviská skutočných odborníkov. Aj na mnohých rokovaniach s občanmi sa potvrdilo, že drvivá väčšina nezdieľa Váš názor.

Zuzana z Beňadickej 7:
Vážený pán starosta, som rada že máme takúto možnosť, že Vám môžeme napísať. Chcela by som vedieť, aký zámermáte do budúcnosti somom kultúry Lúky. Chcelo by to vynoviť, pôsobí to tu hrozne socialisticky. Aj keď chvalabohu je tu kulturák, ale postrádam koncepciu. Ďakujem Vám za odpoveď

Starosta:
Aj ja vidím v našich kultúrnych domoch obrovské nedostatky, momentálne čelíme hrozbe revíznych technikov v oblasti elektriny, vzduchotechniky a podobne, čelíme hrozbe zavretia nielen tohto kultúrneho domu. Mestská časť však, žiaľ, nemá dostatok financií, aby sme vedeli uspokojiť všetky požiadavky na opravy, ktoré sú už pomaly v rovine havárií, preto pred zastupiteľstvom stojí veľmi ťažká úloha ako rekonštruovať kultúrne zariadenia v Petržalke.

gaoíva:
Dobry den, pan starosta. Zaujima ma, preco v case riesenia nedostatku parkovacich miest a poklesu zaujmu o kupu bytov prebieha na parkovisku na krizovatke starohajska - dudova vystavba polyfukčnej budovy - s bytmi. Ide len o dalsie nezmyselne zastavanie plochy, navyse parkoviska + dalsi vyrub stromov. Nedostatok riesenia parkovacich miest idete riesit podla vas symbolickym (pre niekoho nie) spoplatnenim rezidencneho statia aj petrzalcanom, pocet parkovacich miest to vsak nezvysi. Sluzobne auta si to zaplatia (a odpisu z dani), obcan nema financie na dalsie nezmyselne poplatky, ktore mu navyse statie negarantuju! Nehovoriac o plateni za druhe auto v domacnosti, ktore uz symbolickym zdaleka nebude. Je normalne ak jednoclenna domacnost ma 1 auto a napr. 3 clenna 2 auta! Ste zodpovedny za ubytok dalsieho parkovacieho miesta, v tomto pripade parkoviska starohajska - dudova, a je mi jedno ci vy, alebo predchazdajuca vlada, preco ma vsak za takuto neustalu nedoslednost platit ubohy obcan.

Starosta:
Územné rozhodnutie už stavba po mojom nástupe mala, my sme s investorom negociovali ďalšie súvislosti a benefity. Investor vybuduje nové parkovacie miesta, vybuduje aj parkové úpravy. Žiaľ, problémom nielen tohto priestoru, ale aj iných je skutočnosť, že ľudia parkujú na pozemkoch, ktoré nie sú vždy vo vlastníctve mestskej časti. Ak sa vlastník pozemku rozhodne tento pozemok zastavať v zmysle územného plánu, máme len málo nástrojov, aby sme takejto aktivite zabránili. Takýchto miest je v Petržalke viac, kde vlastníci "trpia" parkovanie na svojich pozemkoch, často keď získajú financie začnú stavať a nám pribúda problém. Pri tomto ivestorovi sme aspoň dosiahli vzájomným rokovaním úpravy parčíku a ďalšie benefity pre lokalitu.

anonym:
Dobrý deň, nedávno som sa na stránke mestskej časti dočítal, že parkovisko na žehr.-ul. sa nebude realizovať. Chcel by som sa preto spýtať, či by nebolo možné aspoň osadiť mechanické zábrany vjazdu na trávnaté plochy v tejto lokalite, nakoľko autá stále týmto neoficiálnym prepojením ulice prechádzajú a keď naprší v uvedenom priestore sú samé mláky, blato

Starosta:
Som sklamaný, že projekt, ktorý pripravilo bývalé zastupiteľstvo spolu s vtedajším starostom M. Ftáčnikom ako keby prioritou prestal byť, pretože nám hlavné mesto doposiaľ nebolo schopné predmetný pozemok zveriť do správy, čo je podmienkou stavby. Tým samozrejme ohrozil celý projekt, pretože stavebné povolenie má svoju dobu platnosti. Som presvedčený, že sa nám podarí zlomiť hlavné mesto, aby sme v tejto investícií pokračovali, úpravy, ktoré navrhujete, samozrejme zvážime, posúdime.

Gabika:
Dobrý deň pán starosta, vozievam dcérku do ZUŠky na Topoľčiansku, nedá sa tam prosím niečo robiť s parkovaním? A ešte by ma zaujímalo prečo sa nič nerobí s Jantárovou cestou, sú tam neuveriteľné jamy...

Starosta:
Druhú časť otázky ako podnet postúpim hlavnému mestu ako správcovi komunikácie. K parkovaniu - pripravujeme nový parkovací systém, politiku, ktorá bude platiť pre celú Petržalku a ktorá i keď nevyrieši problém na 100 % určite ho významne posunie.

Juraj H. Gwerkovej:
Dobrý deň pán starosta, sledujem, že na hokejovej hale u nás v Ovsišti zatepľujú vonkajší plášť haly. Dlhšie som tam v lete nevidel veľký pohyb robotníkov. Ako ste bol spokojný s kontrolným dňom na štadióne, o ktorom som čítal v novinách?

Starosta:
Súkromný investor tejto haly nám ukázal vykonané práce i problémy s nimi spojené. V závere nás aj informoval o krokoch, ktoré mieni v nabližšej dobe realizovať s tým, že by klzisko chcel otvoriť ešte v decembri t.r., z čoho mám osobne mierne obavy. Urobím však všetko pre to, aby sme im boli nápomocní pri realizácii tejto investície, na ktorú Petržalka čaká.

Andrej:
Dobry den pan Bajan, chcel by som sa spytat, ci ma Petrzalka zaujem na tvrobu parkovacich miest, ktore so sebou nesu iba minimalne naklady - t.j. preklasifikovanim existujucich sirokych betonovych ploch ich vyznacenim na statia? Naklady = biela farba, clovek, mozno trochu betonu vjazd/vyjazd. Osobne mam par kandidatov i chut s tym pomoct, viete mi povedat na koho sa obratit, kto to u vas riesi / mal by riesit? Ti kandidati su vacsinou miesta, kde uz auta stoja (co nie je nic prekvapujuce) avsak tym, ako sa tam vodici neefektiven "stavaju" sa mrha potencialom pre ich maximalne vyuzitie.

Starosta:
Vítam každý podnet, ktorý deficit parkovacích miest zmierni, avšak jednoducho "preklopiť" divoké parkovanie na regulované nie je také jednoduché a musí spĺňať isté normy - napr. lapače nečistôt, vlastnícky vzťah k pozemku a pod. Ak mi však zašlete na moju mailovú adresu konkrétne podnety, rád sa na ne pozriem a určím kompetentných pracovníkov, ktorí každú takú lokalitu posúdia, čo sa bude dať, určite zrealizujeme.

Obyvateľka:
Dobrý deň p. starosta. V našom bytovom dome na Mlynarovičovej 1 a 3 je reštaurácia "Zelený dom - Pelikán Pub". Asi pred rokom si solu v pivničnom priestore (v suteréne) v zadnej časti domu prerobili miestnosť pre návštevníkov - zákazníkov reštaurácie. Už odvtedy sa odtiaľ šíri hluk a výkriky návštevníkov, pre ktoré sa nedá v noci spať. Dňa 18.08.12 regionálny úrad verej. zdravotníctva im dal povolenie na prevádzku tejto miestnosti t.z. dolu v suteréne aj keď boli dopredu upozornený listom, čo sa tam po nociach deje! To znamená, že aj na tento priestor sa vzťahujú prevádzkové hodiny t.j. otvorené do 22.00 hod., ak si to správne vysvetľujem. Lenže po 22.00 hod. sa tam zdržiavajú do skorých ranných hodín či je víkend alebo pracovný deň návštevníci- aj do 02.00 - 03.00 hod. a robia značný hluk, kotrý nám obyvateľom nedá spávať. Už niekoľkokrát bola volaná mestská polícia, ale nemôžu sa dolu do suterénu dobúchať, neotvoria polícii a oni odídu (ak sa stane, že otvoria a o tom, že sa niektorí spolu poznajú ani nepíšem). Vypisujú sa sťažnosti na bytové družstvo, Regionálny úrad ver. zdrav., aj k Vám p. starosta na Mestský úrad, len neviem, či tie sťažnosti končia aj na Vašom stole. Naposledy výbor samosprávy písal sťažnosti 23.07.2012 na všetky tri úrady. Nikto nám s porušovaním nočného kľudu reštauráciou nevie/nechce pomôcť, každý si to posúva ako horúci zemiak a nám už dochádza trpezlivosť. Všade je len samá ignorancia a nezáujem. Nedivím sa ľuďom, keď berú spravodlivosť do vlstných rúk. Prosím o Vašu pomoc, radu. Ďakujem. Obyvateľka domu na Mlynarovičovej 1 a 3

Starosta:
Prevádzku vrátane priestorov v suteréne dám okamžite preveriť aj keď viem, že kolegovia tam už na kontrole boli, porušenia zistili a prevádzkovateľovi ide pokuta v zmysle správneho konania. Zvážim aj ďalšie ráznejšie kroky aj v spolupráci s Bytovým družstvom ako správcom objektu.

Jaro:
Dobry den pan starosta, vy suhlasite aby cele Petrzalka bola "sirsie centrum" podla novej celomestskej parkovacej politiky? Vy s tym skutocne suhlasite? Alebo iba skusate nervy ludi v zmysle "vsak skusme to navrhnut a uvidime ako velmi budu ludia kricat"...? Ja som tu doma, ale vy si skutocne myslite, ze toto je riesenie? Lebo ja som mozno hlupy, ale na konci dna pojde iba o "presun" toho kto kde parkuje - ja budem blizsie pri dome a cezpolny dalej, ale objem nikto nevyriesil. Nevidim v tom materialy z magistratu ziadne KONKRETNE zavazky kde vsade sa maju z tych penazi stavat nove parkovacie kapacity a KEDY, viete to tam prosim doplnit aspon za Petrzalku? Prekypujete tam uradnikmi, pevne verim, ze cela Petrzalkaje uz dostatocne zmapovana na tieto iniciativy, teraz pride financovanie co ozbijate ludi za rezidencne parkovanie, takze podme povedat aj to "B". Co konkretne ma z toho obcan, ktory nemoze jazdit MHD, ci na bicykli. Dakujem

Starosta:
Vážený Jaro, v prvom rade trena rozlišovať to, čo hovorí magistrát, teda hlavné mesto a čo mestské časti, lebo v mnohom s mestskou koncepciou nesúhlasíme. My pracujeme na vlastnej koncepcii, ktorá bude založená na rezidenčnom parkovaní a na výstavne nových parkovacích kapacít. Tá vychádza a bude vychádzať z podrobnej analýzy územia i situácie tak, aby v dohľadnej dobe mohol každý Petržalčan s trvalým pobytom pri podmienke jeden byt = jedno auto zaparkovať v blízkosti svojho bydliska a aby cezpoľní, nájomníci, či firemné autá boli zaparkované za poplatok na miestach pre to určených, alebo aby v Petržalke neparkovali vôbec. Petržalka má vytipované miesta na výstavbu nových parkovacích domov, do ich výstavby pôjdeme so súkromnými investormi a verím, že aj odpor obyvateľov voči nim už bude menší, než v minulosti.

web od 2day