Podnety od obyvateľov riešime prioritne
Už od roku 2013 sa Petržalka pravidelne umiestňuje na popredných stupienkoch hodnotenia samospráv, ktoré najlepšie riešia podnety od obyvateľov a ich komunikácia s nimi je na vysokej úrovni. Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI) opäť ocenil osem samospráv za najlepšie riešenie podnetov od obyvateľov a komunikáciu na portáli Odkaz pre starostu, ktorý slúži na nahlasovanie problémov v samosprávach.
Koordinátor projektu Martin Kollárik ocenil samosprávy, ktoré príkladne využívajú tento portál nielen v zmysle kvalitného a rýchleho riešenia podnetov, ale aj v komunikácii s obyvateľmi. Riešenie niektorých problémov je nielen časovo, ale aj finančne náročné, je teda dôležité, aby samospráva postup pri riešení podnetu s občanmi kvalitne odkomunikovala. Medzi ocenenými samosprávami bola opäť mestská časť Bratislava-Petržalka. Inštitút bral pri vyhodnotení do úvahy nielen samotné riešenie podnetov, ale aj kvalitu komunikácie samospráv a množstvo podnetov, ktoré samospráva musela spracovať.
Prostredníctvom portálu Odkaz pre starostu bolo za rok 2015 občanmi nahlásených viac ako osemtisíc podnetov, čo je až o tretinu viac ako v predchádzajúcom roku. Najčastejšie obyvatelia upozorňujú na výtlky na komunikáciách, ktoré predstavovali takmer tretinu zo všetkých podnetov na portáli. Ďalej to boli problémy s neorezanými stromami, nepokosenou trávou, čiernymi skládkami, preplnenými odpadkovými košmi či nepojazdnými vrakmi áut zaberajúcimi parkovacie miesta.
Štatistika portálu od jeho založenia – Mestská časť Bratislava-Petržalka: