Diskusia 4.11.2013 13:00-14:00

Vaše otázky a odpovede

Boris Zubo:
Rád by som sa spýtal aký je dôvod / opodstatnenie 3,6 litroveho benzinoveho Superbu pre starostu mestskej časti hlavného mesta? Netvrdím, že si starosta nezaslúži reprezentatívne vozidlo, ale úroveň daného vozidla a najmä ten motor a z toho vyplývajúca zaobstarávacia cena a prevádzkové náklady sa mi zdajú ako do očí bijúce plytvanie financiami mestskej časti...

Starosta:
V súčasnosti mnou ako starostom užívané služobné auto Škoda Super – B nie je v žiadnom prípade žiadnym nadštandardom, v roku 2012, kedy bolo vybrané v rámci riadneho verejného obstarávania, dovtedy používané vozidlo (mimochodom tiež Škoda Super-B) malo už 8 rokov a bolo v tak zlom technickom stave, že jeho oprava by zrejme stála viac než nové auto. Len pre doplnenie uvádzam, že do obstarania tohto vozidla som používal aj na služobné účely svoje súkromné vozidlo a nevyužíval som ani šoféra miestneho úradu...

Roman:
Kade presne pojde elektricka, ked su povodne planovane plochy zastavane? (napr Domino, Petrzalka City a podobne)

Starosta:
Stavebná rezerva na koridor pre NS MHD zabezpečuje podľa jej investora - hlavného mesta - dostatočné šírkové podmienky pre vedenie dvoch električkových pásov od Starého Mosta až po Panónsku cestu (Janíkov dvor), tak je to v územnom pláne už desiatky rokov. Stavba polyfunkčného objektu Domino ani výstavba jednotlivých etáp Petržalka City nijakým spôsobom nezasahuje do tohto koridoru. O podklady vedenia električkovej trate je možné požiadať Hlavné mesto SR Bratislavu ako objednávateľa projektovej dokumentácie.

Ivan:
Dobry den, prosim vas, ako je mozne ze aj napriek peticii zacala rast novostavba Domino, ktoru stava Bajoservis, isto poznate tuto firmu velmi dobre ;) Peticia bola podpisana v roku 2007 a teraz z nicoho nic bez upozornenia vyrasta 6 novych domov 5 metrov od balkonov obyvatelov na Jasovskej. Myslite si, ze je to v poriadku?

Starosta:
Dobrý deň, znenie petície z roku 2007 nepoznám, ale predpokladám, že bývalé vedenie mestskej časti na ňu riadne odpovedalo. Navyše už vtedajší stavebný úrad vydal pre túto stavbu územné rozhodnutie (16.3.2009) a to na základe záväzného súhlasného stanoviska hlavného mesta zo dňa 7.3.2008. Hlavné mesto SR vo svojom záväznom stanovisku pritom posudzovalo súlad urbanistického a architektonického riešenia s okolitým prostredím, výškové a polohové umiestnenie stavby vrátane odstupov od hraníc pozemkov susedných stavieb. Z pohľadu zabezpečenia ochrany prírody a krajiny a ochrany ovzdušia sa k stavbe kladne vyjadril aj vtedajší Obvodný úrad životného prostredia v Bratislave. Súčasťou stavebného konania boli aj svetlotechnický posudok a posúdenie vplyvu plánovanej stavby na preslnenie existujúcich bytov a na denné osvetlenie existujúcich vnútorných priestorov s dlhodobým pobytom ľudí. Obvodný úrad životného prostredia vtedajšie námietky výborov vlastníkov vyhodnotil ako neopodstatnené, pričom na verejné prerokovanie, ktoré organizoval taktiež obvodný úrad, sa nik z obyvateľov nedostavil. Mestská časť citlivo vníma reakcie obyvateľov pri každej stavbe, chápe obavy a postoje aj obyvateľov z Jasovskej ulice, avšak z vyššie uvedeného vyplýva, že stavba má všetky potrebné povolenia, vyjadrenia a posúdenia a stavebný úrad nemohol konať inak, ako konal. Mimochodom, nepoznám firmu Bajoservis a investorom spomínanej stavby je v súčasnosti Subcentro s.r.o..

Valéria:
Dobrý deň pán starosta ! som Petržalčanka už 31 rokov a som celkom spokojná, ale jedna vec ma moc trápi. Kvôli tomu som vám aj vlani písala, ale s Vašou odpoveďou som nebola spokojná. Tak sa Vás aj dnes pýtam prečo v Petržalke sú také vysoké dane za veľkých psov ? Len mi prosím vás zase nepíšte, že sú tu veľmi rozmožené, že ich je veľa. no jasné, veď je to najväčšie sídlisko v Bratislave. no mne sa zdá, že vy ich nemáte rád. nikde inde sa nerobia také rozdiely malý pes 34 veľký pes 78 eur . to čo je sme na inej planete ? Dôchodci nemajú zľavu, držitelia preukazu ZŤP žiadná zľava, lebo v Petržalke máme pána Bajana. Ja som každý rok zaplatila, ale už nemám na to 78 eur a čo sa mi stane, keď to prestanem platiť. zoberiete mi psa, čo mám z útulku ? No nech sa páči, bude mi ho ľúto, lebo ho ľúbim. S manželom žijeme z tých veľkých dôchodkov a už sme žobráci, úspori sú vyčerpané. No a kto mi vráti peniaze za čipovanie , slušného občana si tu nevážite, hlavne že vy nemusíte rátať každé euro. A hovorím vám, že nemám bojového psa, je to hravý kríženec a nikomu neublíži, lebo ho nehuckám a mám ho preto, lebo som silná diabetička, chiodím s ním na prechádzky, ak vás to zaujíma. skorej ublíži malý pes, ako veľký. nemusíte nás trestať zato, že na rozdieľ qd Vás muilujeme psov a nie tie malé vačkové Dúfam, že ma neporazí z Vašej odpovedi Ďakujem

Starosta:
Dobrý deň, v prvom rade to, akú daň platí jeho majiteľ za svojho psa vôbec nie je v rukách starostu ale poslancov, ktorí tieto sadzby schvaľujú, takže neobviňujte ma, prosím, z niečoho, na čo nemám dosah. Na Vaše otázky som Vám odpovedal už vo februári, keďže situácia je rovnaká, zopakujem ju, pretože nemáte pravdu : Nie je pravda, že Petržalka má najvyššie dane za psa. Akurát nemáme jednotnú sadzbu dane pre malých aj veľkých psov. Základnou filozofiou vyššej sadzby dane za veľkého psa, pre ktorú sa poslanci rozhodli už pred rokmi, bol fakt, že sa v Petržalke rozmáhal chov veľkých plemien a kumulovali sa sťažnosti a konflikty medzi obyvateľmi – nepsičkármi a majiteľmi malých psov a vlastníkmi veľkých psov. Petržalka v záujme bezpečnosti svojich obyvateľov a v snahe zamedziť ohrozenie ľudí veľkými psami, rozhodla sa pre reguláciu chovu veľkých psov aspoň formou daňovej povinnosti. Pokiaľ ide o majiteľa preukazu ZŤP – majiteľ neplatí daň za psa, ktorý prešiel špeciálnym výcvikom. Ak ide o osamelého dôchodcu, ktorý má príjem na úrovni životného minima alebo ide o občana s ťažkým zdravotným postihnutím, sadzba dane je znížená na polovicu, teda za malého psa v bytovom dome zaplatí jeho majiteľ za rok daň vo výške iba 17€. Takúto sumu zaplatí aj vlastník psa v rodinnom dome, pretože exkrementy si po svojom psovi odpratáva sám.

Alena:
Co bude s trhoviskom Branik?

Starosta:
Trhovisko „Braník“ sa nachádza na pozemku, ktorý je vo vlastníctve spoločnosti „Metro“ a ktorý má náš miestny podnik VPS prenajatý do 31.07.2014. O predajné miesta na tomto „trhovisku“ nie je záujem, pôjde preto pravdepodobne do likvidácie. V sezóne majú záujem o predaj iba dvaja predajcovia, inak „spevnenú plochu“ obyvatelia využívajú ako „parkovisko“. Na predmetnej ploche sa nachádzajú ešte dva predajné stánky (ESEX), kde predpokladáme ukončenie predaja v súvislosti s ukončením nájmu pozemku, pokiaľ sa ich prevádzkovatelia nedohodnú s vlastníkom pozemku inak. O ukončení nájmu, resp. o jeho nepredĺžení, bude rokovať miestne zastupiteľstvo Bratislava-Petržalka. Otázku o budúcnosti tohto priestoru musí zodpovedať následne jeho vlastník.

Erik:
Uvazujete este stale nad rezidentnym parkovanim?

Starosta:
Dobrý deň, áno, samozrejme, momentálne však čakáme na stanovisko hlavného mesta, ktoré v tejto súvislosti musí prerokovať zmenu Štatútu hl. mesta a príslušné VZN, tak, aby mestské časti mohli konať ďalej. Máme spracovaný a v zastupiteľstve prerokovaný materiál „Posúdenie dopravno-technického riešenie a návrh prevádzkového organizačného zabezpečenia“ pre zriadenie zón regulovaného parkovania. Po tom, ako dostaneme „splnomocnenie“ od hlavného mesta, budeme pripravovať a realizovať ďalšie konkrétne kroky.

Zuzana:
Dobrý deň, pri prechádzke s deťmi v Sade Janka Kráľa sme si všimli, že tu pribudli nové tabule opisujúce históriu Bratislavy, ale na vašom webe som bližšie informácie nenašla. Ďakujem za odpoveď.

Starosta:
Dobrý deň, aj my sme sa o osadení týchto tabúľ dozvedeli len z médií, žiaľ, sú postavené bez nášho súhlasu a bez stavebného povolenia, takže budeme musieť konať, najmä z toho dôvodu, že ide o historický a chránený park, kde si ani my ako jeho správca nedovolíme len tak niečo osadiť, všetko podlieha súhlasu pamiatkového úradu. V tomto pamiatkovo chránenom parku jednoducho nemôžeme pripustiť takúto anarchiu, na starostlivosť oň vynakladáme navyše nemalé peniaze. Keďže tabule osadili tí istí ľudia, ktorí tvz. odhalili aj protitankový múr neďalko Veľkého Draždiaka, taktež bez vedomia vlastníka pozemku a tunajšej samosprávy, budeme musieť konať aj v tomto prípade. Aj dobrá myšlienka je, žiaľ, partizánčinou, ak je realizovaná načierno.

Kopernický:
Váž.pán starosta, neuvažuje sa konečne o skultúrnení zastávky MHD Jungmannova v smere z mesta? Cez deň tam prejde veľa ľudí, aj starších napr. na poštu a nie je si tam kde sadnúť príp. skryť sa pred dažďom.To budeme ozaj aj po rokoch ďalej čakať na ukončenie uzávery na stavbu električky? Najskôr sa čakalo na zrušenie stavebnej uzávery pre stavbu Petržalka City,teraz,vraj, platí uzávera na stavbu električky... Ďakujem za odpoveď.

Starosta:
Dobrý deň, žiaľ, na túto otázku musí zodpovedať hlavné mesto, ktoré má v kompetencii mestskú hromadnú dopravu ako takú. Jej súčasťou je aj starostlivosť o zastávky MHD.

Peter:
V maji som sa Vas tu v online diskusii pytal na nebezpecne miesto - chybajuci priechod pre chodcov a cyklistov - pri strete Rusovskej cesty a Chorvatskeho ramena (kusok od Nam. hraniciarov). Ja viem ze je to cesta pod magistratom, ale PETRZALCANIA tadial chodia. Vsak tlacte na mesto a Petrzalka City. Kedy to uz bude? Nemozete tam dat docasne dopravne znacenie (oranzove pasky ako priechod pre chodcov), ako ked sa robia rozkopavky? Za tyzden to vybavite!

Starosta:
Dobrý deň, rovanko ako Vy aj ja som znechutený absolútnou neshopnosťou a neochotou pracovníkov magistrátu nielen v tejto veci. Nie raz mestská časť ale aj investor Petržalka City tlačili, rokovali, stretávali sa, dokonca sme dávali aj návrhy, ako by to mohlo byť, na stole je viacero dostupných riešení. Všetko však spí už mesiace na magistráte hlavného mesta. Napriek tomu sa nevdzávam a opätovne budem veci tlačiť a budem o tom hovoriť aj priamo s primátorom.

Ing. Jaromir Jankula:
Kedy bude realizovany priechod pre chodcov na Viglasskej ulici - konecna zastavka autobusov c. 95 a c.93??? Mam 76 rokov, kazdemu hovorim byvam na konecnej METRA, ktoreho sa uz nedozijem a obavam sa, ze ani konecnej stanice elektricky. NO rad by som prispel k zachrane aspon jedneho zivota realizaciou priechodu pre chodcov v tejto lokalite. Pisal som uz aj do Petrzalskych novin, BA KURIER, no aj po uverejneni mojich clankov sa nic nedeje. Zrejme "Psi hlas do neba nezajde" Pan Starosta, prajem Vam prijemny den.

Starosta:
Dobrý deň, z Vašej otázky nie je úplne zrejmé, o ktorú komunikáciu presne ide, ale predpokladám, že keďže ide o konečnú MHD, tak to bude cesta v správe hlavného mesta, nie mestskej časti. Každopádne sa na to pozriem a prípadne Vám dať vedieť na mailovú adresu, ktorú ste zadali.

web od 2day